De la datul in gat la datul in cap

Astazi a fost dat publicitatii un sondaj de opinie al Transparency International prin care, dumneavoastra, cetatenii, ati nominalizat ca fiind pe primul loc in topul celor mai corupte institutii ale tarii, parlamentul.
Ce surpriza pentru mine! (sic). Mi s-a luat vopseaua de pe taste de cand scriu despre acest subiect si despre fauna care a populat in ultimii 19 ani si care populeaza in prezent, atare institutie. Am scris de ma dor buricele destelor despre acest fapt, pe cat de necontestat, pe atat de greu de probat de catre cei in drept (daca printre ei s-o mai gasi un fel de comisar Cattani, care sa taie tentaculele caracatitei).
Sondajul de opinie nu face decat sa dea glas gandirii dumneavoastra si indica faptul ca Romanica e singura natie membra UE, a carei populatie considera principala institutie a oricarei tari democratice, ca fiind cea mai corupta. Nici macar castravetii din dreapta Dunarii nu au considerat asa ceva dar ma rog, ei au ceafa cam groasa se zice si prin urmare cerebelul se alimenteaza sanguin mai greu.
Am tot scris aici despre preocuparile de zi cu zi (vorbesc de preocuparile principale, nu cele de serviciu) ale ocupantilor fotoliilor de parlamentari. Am avut la exemple ale “activitatii” acestor insi cu sorici, de mi-a fost mie jena sa le mai infierez aici.
Intrebarea care mi-am pus-o si care probabil v-ati pus-o si dumneavoastra este oare e ceva in bibilicile astora? Oamenii astia sunt scursurile unui sistem clientelar, pe care prostii (printre care recunosc ca m-am numarat si eu) il considerau apus. Acesti oameni, 99% dintre ei, au facut parte din esaloanele 2 si 3 ale fostului regim comunist. Ei sunt cei care pe drept cuvant pot fi numiti profitorii evenimentului din decembrie 89. Dealtfel, se zice ca ei au generat acel eveniment, pentru a scapa de esalonul 1, chestie care le-a iesit tare bine.
Cu ce-si umpleau grotacii astia timpul in perioada respectiva? Nu e greu de raspuns. Cu datul in gat. Daca am avea acces la cartotecile grele de la fostul doi si un sfert (nu la prostiile de la CNSAS, unde gasim tot felul de prostizme nu chestiile importante), ne-am lua cu mainile de cap, pentru ca am afla ca Secu era mult mai bine informata decat am crezut si a avut mai multi ciripitori din esaloanele 2 si 3 decat am crezut, care-si dadeau in gat pana si membrii familiei, nu mai vorbesc de prieteni sau cunostinte. Credeti ca acesti indivizi si-au schimbat naravul de a da in gat? Sa-si raspunda fiecare!
Asadar, principalele activitati inainte de 89 au fost pupincurizmul si datul in gat. Acum, se pune intrebarea ce fac dupa 89, in 2009 de exemplu. Pai, uitativa in jur. De la trafic de influenta, la datul in cap. Oricine intuieste la ce dau in cap. Daca nu intuieste, sa intrebe un fost ministru. Asta se jura ca nu fura, dar l-au prins cu ea in mana. Prietenii stiu de ce. Asa ca viitorul suna bine.