De ce Garcea al nostru e mai Garcea decat al lor.

Ce-mi zice un amic tocmai intors de dincolo de ocean: "Am fost oprit de o patrula a politiei si legitimat. Lasand la o parte faptul ca am fost oprit pentru ca politistii lor au fost mai intai Garcea luandu-se dupa barba mea mult prea musulmana, dupa ce au tipat "freeze" si mi-au explicat ca daca miscam chiar si din nas un pic, imi bagau in burta doi plumbi si deabia dupa, ma intrebau de ce mi-e caciula, dupa incidentul asta zice, lamurindu-se ca sunt in regula, nu mai conteneau cu scuzele, insotindu-ma si aratandu-mi cu motoarele lor cu insemnele politiei intrarea pe autostrada, salutandu-ma si urandu-mi drive carefully Sir".
Se tot repeta de ceva vreme expresia inventata de o capatana luminata (cam plesuva intr-adevar dar ce mai conteaza) conform careia autoritatea ca institutie a statului de drept este in plin proces de disolutie. Nenorocirea este ca expresia reprezinta crudul adevar, acea capatana cu par de doua dusuri dar desteapta cum zisei, avand mare dreptate.
Cum sa gandesti altfel ca stau lucrurile cand un eveniment tragic pe fond ce a avut loc la Craiova a ajuns sa fie superstire de prime time a televiziunilor, cand mascatii stau de veghe in oras, sa preintampine ndraghetta in varianta locala? Cum altfel sa gandesti cand politistii sunt alergati cu Tatra de niste infractori si loviti cu masina? Cum altfel sa gandesti cand politistul in exercitiul functiunii, daca impusca un nemernic din asta, e bagat la zdup el, nu primul? Cum altfel sa gandesti cand se plimba valize cu bani pe langa stadioane, idiotii care le manipuleaza sunt prinsi, dar ne rad in nas a doua zi, scosi de la parnaie de avocati verosi in cardasie cu procurori care omit deliberat acte de procedura, tocmai pentru a putea primii sa-si faca treaba mai bine, impreuna cu judecatori care ne arata degetul mijlociu sau joaca in filme XXX? Cum altfel sa gandesti cand oameni de presa, pentru senzational, si-ar da o mana? Cum sa gandesti altfel cand vezi ca apar ca ciupercile dupa ploaie viloaie si nu mai poti sa circuli pe strada de masini pe care pana si strainii le-au vazut doar in reviste?
Politistul nostru este mai Garcea decat al lor pentru ca la ei nu exista programe si reclame de televiziune care sublimineaza ca ar fi prost. El e mai Garcea pentru ca atunci cand isi face treaba si prinde infractori nu e felicitat ci mustrat de superiori corupti. Politistul nostru e mai Garcea cand opreste un marlan in trafic si marlanu' ii spune ca amenda ce i-a dat-o (daca are curaj bineniteles sa-i dea o amarata de amenda) i-o va baga pe gat a doua zi pentru ca "ba, tu stii cine sint eu?". Politistul nostru e mai Garcea pentru ca e coruptibil. E platit prost, echipat prost, sprijinit prost, vazut voit prost si in mass-media si in societate. Cum sa poti gandi altfel cand Dinescu (zice un post tv de-al lui Felix Motanul) a spus ca se ca..a in ea de autoritate atunci cand a fost intrebat de ce nu si-a completat toata declaratia de avere? Daca unui secretar de Stat nu-i pasa de autoritate, daca ministrilor nu le pasa, daca pseudopoliticienilor nu le pasa, daca tie nu-ti pasa, daca mie nu-mi pasa, atunci lui Garcea al nostru de ce i-ar pasa?