Marea cea neagra la propriu.

Concediul e ceva minunat. Dupa un an de zile de tocat nervi si sanatate, te gandesti ca vin acele sapte, zece sau cate or fi zile, in care sa stai cu ce ai in sus, sa te relaxezi si sa realizezi ca viata asta de c.... mai are si parti bune.
Dupa indelungi discutii, realizezi la propunerea nevestei, ca un concediu afara e prea scump si ca tot preafrumosul litoral made in RO scrie pe tine. Ba mai mult, mergi total pe mana nevestii, care iti spune ca a vorbit cu prietena ei numarul 13569 care i-a spus ca s-a simtit minunat in locatia cutare si ca vrea si ea (adica nevasta) sa mergem tot acolo.
Zis si facut. Ne luam cele de trebuinta plus copilu' din dotare si incepem sa facem urmatoarele greseli:
- plecam pe lito cu mult iubitul cefere pentru ca de condus masina mi se luase si-i mai zisese aceiasi prietena nevestimii ca pana la mare se merge bara la bara; inghesuiala inclusiv la clasa intaia, nervi si mirosuri specifice;
- de la gara luam un taxi fara a analiza in profunzime inscriptiile de pe portiere si ne trezim la destinatie ca avem de plata o suma cat biletele de tren;
- la destinatia recomandata de prietena 13569, surpriza; gasim un bungalou de te doare mintea, situat la doi kilometri de plaja, in mijlocul unei paduri (prima oara m-am mirat de padure ca mai exista si apoi de bungalou);
- ne cazam totusi dupa "negocieri" cu madam patroana pentru ca eram rupti de oboseala de parca veniseram pe jos, se facuse ora 11 noaptea si copilita noastra era adormita; peste noapte a trebuit sa fac planton pentru ca locatia era sub asediu de tantari'
- mergem la plaja, uitam sa luam si crema de plaja pentru noi si ramanem pe plaja pana la ora 11.30; seara aveam pielea deja stracojie;
- incercam sa facem o baie in mare si constatam ca structura apei incepand de la mal era urmatoarea: primii 3 metri aveau o culoare verzulie-negricioasa data de alge, urmatorii 3 metri aveau in compozitie tot felul de reziduri care puteau sa pluteasca (peturi, plastice, etc, etc), urmatorii 3 metri aveau in compozitie resturi de hidrocarburi care se scurgeau de la tot felul de idioti care-si alergau jetskyurile printre cei din apa, fara sa-i doara nici macar in brisca;
- constatam ca "plaja" se compune din urmatoarele: 30% nisip, 30% mucuri de tigara, 30% cochilii sparte care taiau ca briciul, 10% alte chestii: coji de fructe, hartii, pampers cu continutul suav cu tot, plastice, ba chiar si ceva ace si seringi pentru pasionatii de senzatii halucinogene;
- mancam la o carciuma mai de Doamne ajuta care promitea ceva placut burtii si constatam ca preturi mai bune au sigur pe Coasta de Azur dar ca aia de acolo de pe Costita respectiva sigur n-au tupeu sa aduca mancarea cu gust ranced;
- plecam inapoi tot in gresala cu cefereu' neincercand alta solutie si ca sa fie treaba treaba, acceptam bilete fara locuri; trenul respectiv, ca dealtfel toate celelalte, a scos un timp record pana la Bucuresti, respectiv 7 ore, realizand o intarziere de numai 70 de minute, pentru ca in acea minunata zi, dilatarea sinelor - un fenomen fizic specific numai Romaniei - nu a fost mai mare ca in alte zile cand cefereu' a avut intarzieri si de 180 de minute; sa le multumim pentru microdilatatie si sa amintesc in treacat, ca in cele 7 ore de stat in picioare, acestea (picioarele) ne-au trecut prin ms-dos ajungand in burta direct.
Prin urmare, nu va luati dupa prietenele nevestii, fugiti de litoralul Ro ca de necuratul si cel mai bine uitati de concediu ca japonezii, ca uite aia unde au ajuns!